.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سرکرده اصلی داعش در جنوب سوریه کشته شد
ارتش سوریه به همراه نیرو‌های محلی، در یک عملیات چند ساعته، محل اختفای سرکرده اصلی داعش در جنوب سوریه را محاصره کردند.
سرکرده اصلی داعش در جنوب سوریه کشته شد

«اسامة شحادة العزیزی» ملقب به «والی حوران» در گروه تروریستی داعش به همراه دو نفر دیگر از سرکرده‌های این گروه، روز گذشته  در استان درعا واقع در جنوب سوریه کشته شدند.

 

والی حوران، لقب فرمانده اصلی داعش در جنوب سوریه است که فرماندهی عناصر این گروه تروریستی را در استان‌های درعا و سویداء بر عهده دارد.

 

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که نیرو‌های محلی وابسته به سرویس «امنیت نظامی» به همراه نیرو‌های امنیتی ارتش سوریه، به صورت مشترک این عملیات را انجام دادند.

 

 در این عملیات، چهار نفر از دیگر از عناصر داعش نیز کشته شدند. نیرو‌های مشترک در این عملیات، به منزلی که سرکرده اصلی داعش در شمال شهرک «نوی» در شمال غرب درعا مخفی شده بود، حمله کرده و وی را از پای درآوردند.

 

این درگیری چند ساعت به طول انجامید و یکی از تروریست‌های داعش که مجهز به کمربند انفجاری بود نیز خود منفجر کرد.

 

کارشناسان و تحلیلگران از شهریور ماه گذشته تأکید دارند که آمریکا برای اقدامات مشکوک خود و احیای مجدد تروریست‌های داعش، به دنبال اجرای توطئه جدیدی در سوریه و منطقه است؛ آمریکایی‌ها توطئه خود را در قالب «مبارزه با داعش» اجرایی می‌کنند.

 

در این میان برخی از ناظران بر این باورند که همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط نیرو‌های مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی، بار دیگر هسته‌های داعش در جنوب سوریه و مرز فلسطین اشغالی فعال شده‌اند که بیش از پیش، نشانگر هماهنگی آمریکا و اسرائیل با داعش و حمایت از این گروه است.

 

مبارزه با داعش بهانه‌ای بود که آمریکا از سال ۲۰۱۴ اشغالگری گسترده خود را از خلال آن در سوریه آغاز کرد. داعش صرفا یک پوشش برای اشغالگری آمریکا در سوریه بوده و آمریکایی‌ها تنها کاری که در سوریه نکرده‌اند مبارزه با داعش بوده است.

 

 پروژه جدید ایالات متحده برای به کارگیری و سازماندهی گروه‌های تروریستی جدید جهت سیطره بر منطقه مرزی عراق و سوریه نیز ثابت می‌کند که تروریسم یک ابزار آمریکایی برای پیشبرد اهداف خود در این کشورهاست.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.88 seconds.